EN LITEN ÅSIKT BARA


Visst vet jag att dagens ungar är bortskämda och får i princip allt de pekar på. Men jag blev förvånad när tre små spöken kom och plingade på dörren och lekte bus eller godis. Tyvärr var godiset slut, så då frågade dom om dom inte kunde få något annat. Så tog fram plånboken och gav dem några kronor var, men då fick jag klagomål över att det var för lite! Give me a break!
(Jag visste inte ens vad jag skulle svara till dom för jag har aldrig vart med om att man går till främmande människor och tigger på det där viset) 
Kan man inte uppfostra sina barn och tala om för dom att tacka och bocka för det dom får och absolut inte klaga och tigga om mer?

Självklart tycker jag att barnen ska få klä ut sig och gå ut och be om godis. Men finns det inte så kan dom väl acceptera svaret eller det som ges (i det här fallet lite småmynt) Uppfostra era barn! Just sayn'


Kommentarer
stephanie säger:

håller med till 100%!!

2011-10-31 | 20:14:27
Bloggadress: http://stephaniestraning.blogg.se/
MARIA - mode, outfits & inspiration säger:

Nej vad respektlöst! Förut hos mig har det kommit barn som inte ens varit utklädda på Halloween och tiggt om godis. Syftet är ju liksom att vara utklädd, haha..



sv: ja, eller hur! :D kram!

2011-11-01 | 18:59:58
Bloggadress: http://mmiaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback