VYKORT FRÅN VECKAN SOM GÅTT

Times Square kvällstid
 
 Vi hälsade på sjölejon, pingviner, isbjörnar och apor på Central Park Zoo 
 
Beautiful view tvärs över Manhattan
 
Flatiron building
 
Strosade runt i vackra Central Park
 
Magnifika vyer från Top Of The Rock
 
Ett fartfyllt Times Square
 
Det har gått mer än en vecka sedan vi tog flyget på Arlanda för att än en gång besöka underbara NYC. Har ni inte vart där så får ni ta och åka dit!! Att själva resan dit och boende kan vara dyrt är det absolut värt, och det jämnar ut sig rätt mycket då maten och shoppingen är billig. På bilderna ovan ser ni vad jag och min sambo har haft för oss under veckans gång. Förutom det har vi besökt SOHO, shoppat loss på Macys, druckit en eller två caramel frappuccinos för mycket och gjort endel designer-kap på Fifth Avenue. Vi har promenerat så fötterna värkte i både stekande sol och ösande regn så vädret har vart växlande, men till största del bra. Vi har fotat så vi fått träningsvärk i fingrarna och jag har hållt i en stor, läskig men samtidigt söt ödla. Skulle nog kunna rabbla upp hundra fler saker som vi gjort men jag säger bara en sak, ÅK till New York!! Och fast ni har vart där ÅK IGEN!
 
 
Något annat jag älskar att alla tjejer är så fabulous också och klär upp sig när de shoppar! Klänning och klackskor.. Jag vill också!! Vi svenskar är så tråkiga när det gäller det.. här går vi runt med fula converse och hoodtröjor. Alltså misstolka mig rätt, det är ju inte fult fult utan bara en casual klädsel, men jämför det med en snygg enkel vardagsklänning, med en smalt skärp i midjan och ett par lagom höga klackar, eller fina sandaler eller ballerinas på en shoppingrunda skulle bara kännas så mycket roligare. Håller ni inte med? I september förra året när Robin och jag var i New York åkte vi dit under fashion week, och kan ni tänka er då alla klänningar mitt på dagen? Och jag sa till mig själv att när jag kommer hem till sverige igen ska jag strunta i all casual klädsel, jag ska också se ut så här när jag går på stan, men så blev det aldrig för på något sätt är det någon spärr som säger stick inte ut för mycket. Man blir helt enkelt för bekväm i att se ut som alla andra. Så tråkigt. Jag tänker starta en klänningsmaffia.. vem vill vara med?? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback