HAPPY

Vad fort allting kan ändras. I förrgår skrev jag ju att jag skulle börja läsa en kurs, men igår så ringde dom från skolan, och jag har fått en plats på sjuksköterskeutbildningen, alltså ett helt program. Självklart tackade jag ja! Men var rätt chockad efteråt, hade liksom ställt in mig på att det inte skulle bli nånting till våren. Befann mig liksom på gymmet när dom ringde, helt svettig och lost, när vi la på visste jag inte vad jag skulle göra så la bara hantlarna på hyllan, tog min väska och gick till ica och köpte godis istället och åt i soffan tills jag fick ont i magen haha. Idag klockan elva ska jag träffa läraren och få en liten introduktion om allting. 
 
Ja, men tänk va. Hur snabbt det ändras, åt det bra hållet som tur är. Jag kan vara ganska gnällig av mig och uppskattar inte allt det där lilla som betyder så mycket. Jag har världens bästa familj som stöttar i allt, finaste vännerna, en underbar pojkvän som jag bor ihop med som jag får pussa på varenda dag, jag har haft ett jobb hela tiden sen studenten, vart ju en incident här i höstas när jag hann bli arbetslös i typ 2 veckor, men hittade ett nytt jobb nästan direkt så allting ordnade ju sig. Och så trodde jag att ytterligare ett halvår skulle gå utan att påbörja några studier och jag skulle bara bli äldre och äldre och tillslut tappa intresset, men så böt livet spår åt det bra hållet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback