TORSDAG

Goddag på er! Solen skiner och jag har ägnat förmiddagen åt plugg, men är långt ifrån klar ändå haha. Men jag tycker att det är så roligt och intressant, jag ser verkligen fram emot att bli sjuksköterska! Jag längtar verkligen. Var ju inne så mycket på ekonomi förut utan att jag egentligen visste vad det riktig handlade om, ville ha ett bra jobb där man får klä sig snyggt och se professionell ut men tack vare att jag jobbat som vårdbiträde i två år så har det hjälpt mig att inse vad jag verkligen vill göra i livet. Att arbeta med att hjälpa andra är faktiskt riktigt roligt, och man får så mycket tillbaka, och tack vare att jag fått samarbeta rätt mycket med sjuksköterskor inom äldrevården har det också ökat mitt intresse. Sjuksköterskor som vart riktigt bra, som inspirerat mig till att vilja bli likadan, samtidigt som det funnits rent ut sagt hemska och oförstående som man insett att sådana människor har ingenting med dessa yrken att göra egentligen. Bort med den och in med mig istället som kan göra det mycket mycket bättre. Nej, klä mig snyggt får jag göra på fritiden. Jag vill ha vita pösiga byxor och tröja, uppsatt hår, stetoskop runt halsen och en brosch där de står Legitimerad Sjuksköterska. Åh vad roligt!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback