TREDJE DECEMBER

God morgon på er! Var ett litet tag sedan nu, så hoppas allt är bra med er. Mitt humör har ju vart sisådär på senaste tiden men allt känns bättre nu. och trots att jag vet att jag är lycklig och har ett bra liv så var det första gången igår på vääldigt länge som jag verkligen kände lycka i hela min kropp. och varför gjorde jag det då tro?

För att det var söndag, och söndagar har jag gjort till en ganska viktig dag på veckan. Det är veckans sista dag, så då ska man passa på att njuta av ledigheten och göra det man vill och tycker är roligt, samtidigt som man förbereder batterierna för en ny, kommande vecka.
 
Så igår började jag och min prins morgonen med att tända adventsljuset, äta en julig frukost beståendes av vörtbröd och tomtegröt framför julkalendern. Lite senare tog vi en promenad på östermälarstrand, så vackert där och där fanns en liten inredningbutik där vi hittade lite fint som vi köpte med oss hem, blev även en varsin kopp kaffe och en lussekatt där. Väl hemma myste vi ner oss i soffan och kollade på Marry Poppins, älskar den filmen!  Efter maten spelade vi bingolotto, vilket vi har börjat göra varje söndag nu:) Sen vart det solsidan, smetade på lite ansiktsmask och avslutningsvis Vem kan slå Filip och Fredrik.
 
Är inte det en ultimat söndag så vet jag inte vad! Alla borde spenderna sina söndagar till det dom älskar att göra mest. Städa inte, plugga inte och stressa inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback