MÅNDAGS TANKAR

Nej nu känner jag ett stort behov av att skriva av mig. Ångest x3 nu. Började kolla i min kalender och såg att redan nästa onsdag börjar en kurs på högskolan som jag har tänkt gå. Shit, bara lite mer än en vecka kvar och så fick jag världens ont i magen för jag har inte förberett mig nånting. (Mentalt antar jag, för kan ju inte direkt förbereda mig så mycket mer, förutom att skaffa pennor och kollegieblock hehe) Men just det där att förbereda min kropp för en ny förändring i vardagen. Jag är en sådan person som är jätterädd för förändringar och nya saker. När det är långt kvar, då kan jag se fram emot nånting nytt och spännande men ju mer det närmar sig desto mer får jag andra tankar och det blir nästan som att jag skulle kunna strunta i det för jag redan är så trygg i den vardagen jag har. Men självklart ska jag ta mig i kragen och faktiskt börja plugga lite så man blir klar nångång i livet. Men att inte veta hur nånting ska bli eller hur det ser ut och är uppbyggt och hur allt funkar är så läskigt för mig. Har nog en släng av kontrollbehov i såna här situationer. Sen ska jag inte glömma att nämna att skolan jag ska till ligger max 3 km ifrån mitt hem och ligger granne med gymnasieskolan jag gick på så jag ska ju inte direkt flytta till en annan stad där jag varken har vänner eller familj i närheten så jag är ju lite fjantig. MEN ÄNDÅ, min kropp är dum som får ont i magen, och min hjärna som börjar tänka så mycket. 
 
Andra ångesten är att jag typ inte har städat här hemma och tredje är att jag aldrig kom iväg till gymmet och nu är det försent och redan nu känns det som att det här kommer bli en dålig träningsvecka. 
 
Jag vill ha mysiga tjejkvällar med mina vänner, många kramar av min pojkvän och långa samtal med mamma. 

Kommentarer
sofia säger:

Det kommer nog gå jätte bra ska du se! Du är ju så duktig på allt du gör!:) puss! Saknar dig <3

2013-01-21 | 23:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback